Stephen
David O'Hara as "Stephen" in Braveheart (1995):
The Almighty says this must be a fashionable fight. It's drawn the finest people.
Wang Chi
Wang Chi
Actor: Dennis Dun (age 34 in this movie)
Wang Chi's Memorable Quotes:
Jack Burton
Wang Chi
Feel pretty good. I'm not, uh, I'm not scared at all. I just feel kind of... feel kind of invincible.Me, too. I got a very positive attitude about this.Good, me too.Yeah!

[pause]

Is it getting hot in here, or is it just me?
Wang Chi
Jack Burton
Here's to the Army and Navy and the battles they have won; here's to America's colors, the colors that never run.May the wings of liberty never lose a feather.
Jack Burton
Wang Chi

[tapping on the walls]

Two, three feet thick, I'll bet. Probably welded shut from the outside, and covered with brick by now!Don't give up, Jack!Oh, okay, I won't, Wang! Let's just *chew* our way outta here.
Wang Chi
Jack Burton
You ready, Jack?I was born ready.
Wang Chi
Nothin' or double, Jack.
Jack Burton
Wang Chi

[pointing to Chinese writing on elevator]

What does that say?[speaks Chinese] Hell of Boiling Oil.You're kidding.Yeah, I am. It says Keep Out.
Wang Chi
That's why the bottle didn't slice. My mind and my spirit are goin' north and south.
Jack Burton
Wang Chi
[Jack points to the wall]Hollow?Hollow.Fuck it.

[Jack wacks open the hollow wall with his knife]

Jack Burton
Wang Chi
Wang, these guys, these Sing Dings...Chang Sings.They got enemies?Wing Kong.Who wear red turbans?

[sees they're now surrounded by Wing Kong warriors]

Holy SHIT! These guys are animals, Jack!
Wang Chi
Jack Burton
They got this sorta clubhouse thing, you know, where they all hang out.Sharpen their knives, huh?I can't ask you to...Where is it?Thank you, Jack.
Wang Chi
Egg Shen
[walking outside in the rain, Jack and Egg fight for control of the umbrella]A brave man likes the feel of nature on his face, Jack.Yeah, and a wise man has enough sense to get in out of the rain!
Wang Chi
Jack Burton
Jack, first I gotta go somewhere, Jack.No, you don't.Yeah, I do. So how 'bout we meet at my restaurant in a few hours, you know? I pay the money then.Pay the money now! Where you gotta go?The airport.Yeah, right. Over my dead body.If need be.
Wang Chi
Jack Burton
Eddie Lee
Gracie Law
Jack, listen, I need more of your help. I can't pay you today, okay?Oh, shit.How can I? I need all my cash for Miao Yin.And it's gonna cost. She's got green eyes.Oh no, seriously? Oh, that's an extra to these people. It's like leather bucket seats, it's double the price.
Jack Burton
Uncle Chu
Wang Chi
Eddie Lee
Mutual Fidelity Insureres of Sacramento... well there's gotta be a listing honey, cause I pay 'um 6 g's a year in premiums.China is here Mr. Burton. The Chang Sing, The Wing Kong, they've been fighting for centuries.What the hell does that mean? huh? China is here, I don't even know what the hell that means, all I know is this "Lo Pan" character comes out of thin air in the middle of a goddamn alley while his buddies are flying around on wires cutting everybody to shreds, and he just stands there waiting for me to drive my truck straight through him, with light coming out of his mouth!Jack please...

[lightning strikes and Wang becomes silent]

WHAT HAPPENED!He didnt uncle Chu, not like he says.

[diverting from his phone call]

Sure did uncle Chu, 2 hours ago, Tall guy Weird clothes, first you see him then you don't.

[back to his call]

yeah, is this just a switch board or something...Lo Pan appeared on the street? Wang Chi why didn't you tell me?We didn't want to alarm you uncle.[on his phone call] I'm gonna tell you about an accident and I dont want to hear an act of god alright.

[enter Eddie]

Good Afternoon Mr. WongEddie, meet my dear friend Jack Burton. Jack, Eddie is the new maitre'd here at the Black Pool.And a whole lot more.[on his phone call] I don't know my policy number, it's in the glove compartment, just look under B.U.R.T.O.N. alright.Jack Burton?

[Jack turns to his name being called]

Wow, the guy you always told me about huh? So that was your abandon truck.Yeah, abandon like hell.

[to the phone]

Hey! Hello! Hello! AAHHH Christ.Bad news. The Lords of Death stole it after you ran away.They stole my truck?It's ok Jack, you're with friend, we'll find it for you.You're Goddamn right your gonna help me find it, and my money, and time is money to a guy lik me...

[points to uncle Chu]

... and your phone is dead by the way.
Lo Pan
Wang Chi
Jack Burton
And when I find her, I will marry her...Never!Ching Dai will be appeased, my curse will be lifted!And you can go on to rule the universe from beyond the grave.Indeed!Or check into a psycho ward, whichever comes first, right?Jack, will you...?"Jack" what? I'm supposed to buy this shit? 2000 years, he can't find one broad to fit the bill? Come on, Dave, you must be doing something seriously wrong!There have been others, to be sure. There are always others. But you know, Mr. Burton, the difficulties between men and women. How seldom it works out? Yet we all keep trying, like fools.
User Comments:
More Memorable Characters from Big Trouble in Little China: