Maximus
Russell Crowe as "Maximus" in Gladiator (2000):
I may die here in this cell or in the arena tomorrow. What possible difference can I make?
Cole Trickle
Cole Trickle
Actor: Tom Cruise (age 27 in this movie)
Cole Trickle's Memorable Quotes:
Dr. Claire Lewicki
Cole Trickle
Boy, you're very quick.You oughta see me drive.
Cole Trickle
Harry Hogge
Now can you walk, or am I gonna have to carry you?Where to?Victory Lane.Walk? Hell... I'll race your ass.
Harry Hogge
Cole Trickle
[During a pit stop] All right. While we're still under a caution, I want you to go back out on that track and hit the pace car.Hit the pace car?Hit the pace car.What for?Because you've hit every other goddamned thing out there, I want you to be perfect.
Dr. Claire Lewicki
Cole Trickle
Tell me what you love so much about racing.Speed. To be able to control it. To know that I can control something that's out of control.
Cole Trickle
Harry Hogge
[after driving a stock car for the first time ever, and only a couple of laps] I'm droppin' the hammer!

[furious]

No you're not!

[Cole does so anyway]

Harry Hogge
Cole Trickle
Cole, you're wandering all over the track!Yeah, well this son of a bitch just slammed into me.No, no, he didn't slam you, he didn't bump you, he didn't nudge you... he *rubbed* you. And rubbin, son, is racin'.
Female Highway Patrol Officer
Highway Patrol Officer
Cole Trickle
[Cole is being searched by a female trooper who notices he has an erection]Looks like we found something.What's that?A concealed weapon.

[Removes her hat and un-buttons outfit]

The only question is ... will he actually use it?
Cole Trickle
Rowdy Burns
[Rowdy stops the car]Well, you got me here. Now what?Well here's how I see this deal. Since you agree I ain't gonna let you drive this car to dinner and I agree you ain't gonna let me drive this car to dinner, there's only one way to settle this.What are you talkin' about?

[Rowdy looks at a car rental lot]

Absolutely.
Cole Trickle
Claire, I'm more afraid of bein' nothing than I am of being hurt.
Cole Trickle
Harry Hogge
Whoa. Her ass is all over the place.When the rear end's loose, the car's fast. Loose is fast, and on the edge of out of control.
Harry Hogge
Cole Trickle
What do you know about stock car racing?Well... watched it on television, of course.You've seen it on television?ESPN. The coverage is excellent, you'd be surprised at how much you can pick up.I'm sure I would.
Tim Daland
Harry Hogge
Cole Trickle
You said you'd look at him.I've looked at him.I paid twenty five hundred dollars to use this track today, Harry.Forget it, he needs a brand name like Exkon or Richard Petty.Well, I know a damn race driver when I see one.
Rowdy Burns
Cole Trickle
You run good.Thank you.Now go get your own car and we'll see how you do in a crowd.
Tim Daland
Harry Hogge
Cole Trickle
We messed up big time on Sunday. I had sponsors in thew stands and I'm huggin' and holdin' hands and kissin'em in the ears and prayin' for a good showin'. And what do we do? We end up lookin' like a monkey fuckin' a football out there. Everybody out, PLEASE.

[Everyone gets up]

[to Cole and Harry]

... Except you two. I've got a question. What is the one thing you absolutely need to do to win a race?That's pretty damn obvious...You keep quiet.

[to Cole]

You need to finish the race!Tim, I realize Harry's been around a long time. I'm not sayin' that his ways are antiquated but it'd help to have a car that handled properly and didn't blow engines.Well if he wouldn't get excited and over-rev the son-of-a-bitch the engine wouldn't blow. Now, Cole, when you shift the gear and that little needle on the tach goes into the red and reads 9000 RPMs, that's BAD.It's also my fault that the tires blow if you ask this old fart!Well, Hell yes it's your fault. There's 40 other vultures out there who manage to finish the race on THEIR tires. You see Darrell Waltrip usin' up HIS tires?There's nothin' I can't do with a race car.Well, that's the difference between you and me. There's only so much I CAN do.Well, that's obvious!Harry, he doesn't need to appreciate your job to do his.He sure as hell does 'cause how can he expect to race if he don't know what a race car can and can't do?What is this shit, huh? You want me to work the pit and YOU drive. Fine, we'll try that.

[Cole leaves the room]

I can't talk to this son of a bitch... I can't talk to that son of a bitch... I just can't... I can't... I... I...You think he can drive?Oh he can drive. He can drive beyond the limits of the tires, the engine, the car or anything else. If the sum' bitch listened to me we wouldn't hardly ever lose a race!If they don't give us a sponsor in the next couple of races, my ass is fried. I'm liable to be out of the car business all together. And Harry, I know you're great, you know you're great, but if the guy in the car doesn't trust you we're never gonna win a damn race.
Big John
Cole Trickle
Rowdy Burns
If you two wanna turn yourselves into a greasy spot on a country road somewhere, go right ahead. I don't give a shit and I don't think anybody else does, regardless what they say to your face. But you two monkeys are not going to do it on my racetrack. Now y'all heard of a "Japanese Inspection?" Japanese Inpsection, you see, when the Japs get in a load of lettuce they're not sure they wanna let in the country, why they'll just let it sit there on the dock 'til they get good and ready to look at. But then of course, it's all gone rotten... ain't nothing left to inspect. You see, lettuce is a perishable item... like you two monkeys. You trade paint one more time, you so much as touch, I'm gonna Black Flag the two of you, and take apart your racecars for three-hundred laps. Then, if you pass inspection and you put your cars back together, I might let you back into the race. Now, just to show there's no hard feelings we're all gonna go out to dinner together.Well, I've got other plans.Yeah, so do I!Well, you're gonna have to change them. And not only that you two are gonna drive to dinner together.
Cole Trickle
Harry Hogge
[after Cole gets spun out by Russ] Cole, you OK?

[Giving Harry a dianogsis of the car before coming onto pit road][after Cole gets spun out by Russ]The good news is the accelerator's fixed. The bad news is the transmission's screwed. I'm coming in!

Cole Trickle
Dr. Claire Lewicki
[while in the emergency room after Cole's big wreck at Daytona] All right, tell me what's going on, tell me what's going on. I'm BLIND, goddamnit!What's your name?Cole... Trickle.Cole, would you help us out and lie still please.
Harry Hogge
Cole Trickle
Tim Daland
[Cole is cursing on the radio after a bad pit stop]Hold it while we're on the air.I come into the pits, I was in first place, now I am in third with two laps to go!Cole, you're in third place, that's a respectable position. Now when they slow down for turn four, I want you to pass them on the outside.Harry, you told me nobody passes on the outside in turn four!Well now, I'm telling you different. If you go to the outside, you can hold it.He's gonna end up in the wall Harry!Cole, the pace car is ready to duck on off, I don't have much time to tell you this.Well, tell me how?Because we have a really good set of matched tires on it.What?What?Those tires are matched perfect and staggered special.You're gonna get him killed!The pace car is getting ready to duck on off. If you go to the outside, you CAN hold it.All right Harry, when it comes to the car, I'll take your word.
Big John
Cole Trickle
Rowdy Burns
You're late.We, uh, had, car trouble.What kind of car trouble?Uhhhhh...I believe it was the radiator. Wasn't it, Cole?

[grins]

Yes, Rowdy, I believe it was.

[returns grin]

Cole Trickle
Rowdy Burns
What'd you win this one for?

[Points to a trophy]

This one right here, what'd win this for?Doesn't it say?Yeah, that's a Winston Cup, buddy. Hell, that's an easy one to forget. What's your name, or has that slipped your mind too?Screw you, man.
User Comments:
More Memorable Characters from Days Of Thunder: